Опаковката продава стоката

направи си къщата дом

Опаковката продава стоката

 

 

„Опаковката продава стоката“ - Някога това беше горд рекламен девиз. Напоследък звучи все по-заплашително: - Какво ли има вътре, че се налага опаковката да го продава?

 

Живеем във време, в което опаковането е индустрия. Опакова се всичко. На улицата съм виждала палета с подредени върху тях тухли, опаковани в найлон. Защо не, ще попитате: – Строителството не е особено чиста дейност. Ще се намали прахоляка. Опаковането звучи европейско… Само че вече не е европейско. Тъкмо в Европа откриват първите магазини без опаковки. Причините са много:

 

 

(1). Не може да си купиш био краставица, запечатана в найлон. Щом е в найлон, вече не е био.

За вредите от пластмасовите опаковки е писано много, като започнете от неблагоприятното им влияние върху хормоналния баланс и възпроизводството и стигнете до канцерогенното им въздействие. Не съм специалист, но виждам следното: Когато си купя кафе в пластмасова чаша, пластмасата омеква. Това означава, че при затопляне, влиза в контакт със съдържанието. Повечето минерални води, които се буилират у нас, извират горещи. Кетчупите и сосовете се пълнят след варене. Ако прясното мляко в пластмасовите кофички не е топло, то няма да стане кисело мляко.

 

 

(2). Тоталното опаковане на всичко води до големи разходи за кметствата на градовете, които трябва да рециклират ежедневно изхвърляните огромни количества боклуци. Но най-ощетени са гражданите.

 

 

(3). Опаковъчната индустрия ощетява основно тях. Имах познат, който работеше в сферата на опаковките за еднократно ползване. Той наричаше бизнеса си „невидима индустрия“. Казваше, че клиентите въобще не си дават сметка колко пари харчат за опаковки и на него никога не му се налага да ги убеждава да купят стоката му.

 

 

Ако имате навик да правите по-голям пазар веднъж месечно, много лесно ще разберете сумата, която харчите за пластмаса (горе-долу). Трябва да включите храните от найлоновите мрежички за картофи до кофичките за кисело мляко, пластмасовите кутийки с майонези и кетчупи, както и шишетата. Към тях ще добавите всички видове перилни и почистващи препарати, а също -  по-луксозните опаковки на кремове и друга козметика. Умножете сумата по 12, за да разберете годишния си разход, а след това я умножете по 2. Моят познат твърдеше, че клиентите му плащат пластмасата 2 пъти: Веднъж, когато я купуват и втори път – под формата на такса смет. Според него, най-привлекателното в "невидимата индустрия" е, че това, което клиентът плаща не е еднократна цена или такса. То си е вид данък, който си върви ежегодно…

 

 

Както знаем, Фън Шуй се занимава с движението на енергийните потоци в дома. В началото на всяка година специалистите ни съветват къде да сложим жълт цвят и къде – червен. Но е добре да си дадем сметка, че в дома на съвременния човек ежедневно влиза и веднага след това изтича един мощен енергиен поток – пластмасовите опаковки.

Малките магазинчета – млекарници, хлебарници, месарници имат прекрасния шанс да възстановят някогашната традиция: „пълно за празно“ – връщане на буркани от кисело мляко и продажба на други стоки без найлон. Някои вече го правят.

 

Свързани теми: Мъжкото и женското начало (Ин и Ян). Пафтите.

http://martenitca.000webhostapp.com/пафтите/

Редактори: Анна и Валерия

gsm: 088 74 451 48, e-mail: baba_marta@mail.bg

 





{START_COUNTER}